FAQ

Kan ik een brug reserveren?

Ja, u kunt in overleg met de sleutelbeheerder altijd een brug reserveren mits deze niet al bezet zijn. Doorgaans is er altijd wel een brug beschikbaar, of komt er snel weer eentje vrij. Wij hebben op het ogenblik 6, 4 koloms bruggen beschikbaar. De snelste manier is een telefoontje naar 035-6217770

Past mijn camper ook op de brug?

Ja, ook een camper past en mag  op de brug als deze niet zwaarder is als 3500 Kg. We hebben nl. een brug die wat breder is dan gebruikelijk. Wat de hoogte betreft is dit geen probleem, het plafond is aan de hoge kant.

Kan ik met  meerdere auto’s lid worden en is dan het lidmaatschap goedkoper of is de prijs gelijk?

Ja, u kunt met meerdere auto’s lid zijn. B.v. uw eigen auto, de auto van uw partner en/of de auto van uw eventuele kinderen. Het lidmaatschap van de 1e auto is €210,- p/j. De 2e auto is €175,- p/j, de 3e auto is € 100,- p/j  en de volgende auto’s zijn € 50,- p/j.

Mag ik lopende mijn lidmaatschap wissellen van auto?

Lopende het lidmaatschap mag u éénmaal  per jaar uw lidmaatschap op de geregistreerde auto wijzigen. Deze regeling is bedacht om autohandelaren buiten de deur te houden en niet om u te plagen.

Hoe moet het lidmaatschap voldaan worden?

Er zijn drie mogelijkheden om uw lidmaatschap te voldoen.  Bij contante betaling heeft u direct toegang tot de faciliteiten in de garage. Het bedrag kunt u ook “Pinnen”. Bij het betalen via een bank heeft u pas toegang bij het binnen zijn van de betaling. (Dit geeft vertraging). De 3e mogelijkheid is dat u accoord gaat met een automatische incasso regeling. De inning vindt plaats in de laatste week voorafgaande aan het volgende kwartaal, met een aanbetaling van € 52.50 contant of per Pin betaling. Ook heeft u direct toegang tot de faciliteiten in de garage.

Hoe beëindig ik mijn lidmaatschap bij de garage?

Bij het aangaan van het lidmaatschap heeft u zich gebonden voor een jaar. Het opzeggen dient te gebeuren voor de éérste dag van de laatste maand van het lopende jaar. Indien u dit verzuimt wordt het lidmaatschap met een jaar verlengd. Met deze voorwaarden gaat u accoord bij het invullen van het inschrijfformulier waarop de voorwaarden vermeld staat.

Hoe geeft ik wijzigingen door betreffende mijn auto of verhuizing?

Wijzigingen betreffende de auto, betalingswijze en of verhuizing kunt u doorgeven via de email naar askleden@xs4all.nl met vermelding van uw naam en lidmaatschapsnummer.

Hoe kan ik in de garage afrekenen wat ik gebruikt heb? bv. de poetsdoeken of de verwijderingsbijdrage

U kunt in de garage op twee manieren afrekenen. Contant en d.m.v. uw Betaalpas. Dus pinnen is mogelijk.

Is er hulp bij mijn werkzaamheden?

U heeft er voor gekozen om bij de ASK het onderhoud uit te voeren van uw auto. U moet dit dus zelf doen, maar kunt in nood wel om advies vragen bij onze sleutelbeheerders, zij zijn in het algemeen zeer thuis in de autotechniek.

Kan ik mijn Airco Systeem afvullen in de garage?
De automonteur op vaste tijden aanwezig in de garage, oud APK Keurmeester, beschikt in de garage over apparatuur om uw airco systeem te testen en het opnieuw te vullen met koelmiddel. Tevens kan hij u assisteren na overleg om u bij te staan met de reparatie als u het te moeilijk vindt. Afspraak regelen via de sleutelbeheerder in de garage.

Kan ik gereedschap huren?

Specifiek gereedschap kunt u altijd lenen, hierover hoeft u geen huur te betalen. De ASK stelt dit allemaal beschikbaar. Tevens heeft elke sleutelaar de beschikking over een goed gevulde gereedschapskast. Vraag aan de sleutelbeheerder om deze voor u te openen. Het is natuurlijk wel handig om wat eigen gereedschap mee te nemen naar de doe het zelf garage.

Zijn er ook onderdelen aanwezig?

In principe verkopen wij geen onderdelen. Wel is er voldoende “klein spul” aanwezig zoals boutjes, moertjes.

Als ik mijn reparatie niet af krijg, kan ik mijn auto dan achterlaten?

Ja, u kunt uw auto achterlaten. U kunt in overleg uw auto een week lang binnen laten staan als u er met stellige regelmaat aan werkt. Daarna zijn de kosten € 25,- huur per week.

Is er de gelegenheid dat ik na mijn werkzaamheden mijn handen kan wassen?

Onze garage is voorzien van een kantine, een toilet, een urinoir en een wasruimte waar u met garagezeep uw handen kunt wassen.

Kan ik mijn defecte auto-onderdelen achterlaten?

Wij hebben meerdere containers voor oud ijzer en overig afval. U kunt uw afval hier in achter laten. Dit geldt echter niet voor banden en verpakkingsmateriaal. Auto-onderdelen, zoals motorblokken, versnellingsbakken en assen kunnen alléén in de garage achtergelaten worden ter voorbereiding van de reparatie en voor een bedrag van € 25.- per week en dienen voorzien te zijn van een “gele kaart”.

Is er een koffieautomaat?

Ja in onze kantine is een koffieautomaat en een magnetron aanwezig. U kunt dus koffie drinken en maaltijden opwarmen. Tevens hebben wij divers snoep en blikjes fris te koop in de automaat..